2016. október 29.

Céklás csokoládékenyér





Joggal kérdezheti bárki (én is megtettem magamban), hogy egy egyébként is finom csokoládés süteménybe ugyan minek kell még céklát is tenni?
Most, hogy én is megsütöttem és megkóstoltam, azonnal megértettem...az ízén egyáltalán nem lehet érezni a céklát, viszont sokkal puhább, szivacsosabb lett a tészta állaga, szóval, arra bíztatok mindenkit, hogy bátran próbálja ki, mert érdemes.

Hozzávalók egy kalácssütő formához vagy egy 24 cm-es tortaformához

15 dkg csokoládé
10 dkg vaj
15 dkg cukor
3 tojás
25 dkg cékla
20 dkg liszt
5 dkg kakaópor
10 g sütőpor

A csokoládét és a vajat gőz felett megolvasztjuk. Hozzáadjuk a cukrot, a tojásokat, sajtreszelőn belereszeljük a céklát. 
A lisztet, a kakaóport és a sütőport összevegyítjük, majd az előzőekhez adjuk és az egészet csomómentesre keverjük.
A forma alját sütőpapírral béleljük, belesimítjuk a masszát és 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt megsütjük. 

2 megjegyzés:

undercover írta...

Nyers céklát vagy megfőzöttet?
Én egyszer már készítettem hasonlót, és nagyon kiérzett a cékla íze.

Citromhab írta...

Nyersen reszeltem bele a céklát és nagyon ízlett mindenkinek, egyáltalán nem éreztük a cékla ízét.