2011. július 14.

Panna cotta koszorú






A hideg desszertek vonalát követve, most egy joghurtos panna cotta.


Hozzávalók 24 cm-es savarin formához

50 dkg natúr joghurt
20 dkg tejszín
1,5 dl tej
12 dkg cukor
1 teáskanál vaníliapaszta ( vagy vaníliakivonat )
10 g zselatin

3 db nagyobb őszibarack
1/2 sárgadinnye
görögdinnye
2 csomag vaníliás cukor
mentalevél


Az őszibarackot meghámozzuk, szeleteljük. A dinnyékből  karalábévájóval golyókat formázunk, de szeletelhetjük is. A görögdinnye mennyiségét nem tudom pontosan, 10-12 darabot vájtam.
A gyümölcsöt megszórjuk vaníliás cukorral, elkeverjük és jól behűtjük.
Természetesen, más gyümölcsöt is használhatunk, a panna cotta szinte minden gyümölccsel finom.
A joghurtot, tejet, cukrot, zselatint felmelegítjük, annyira, hogy a zselatin feloldódjon, de ne forraljuk fel. Langyosra hűtjük és hozzáadjuk a vaníliapasztát (vagy vaníliakivonatot).
Eredetileg a tejszínt is melegíteni kellene a többi hozzávalóval, én most inkább keményre felvertem és így  kevertem a lehűtött joghurtos részhez, így még könnyebb lett az állaga.
A formát vékonyan kivajazzuk, beleöntjük a krémet, elsimítjuk, és 3-4 órát hűtőben tartjuk.
Ha megdermedt, tálra borítjuk. Ez nem egyszerű művelet, elég nehezen akarja elhagyni a formát.
Legjobb, ha késsel finoman körbevágjuk a külső és a belső szélénél.
A behűtött gyümölcsöt a közepébe halmozzuk és megszórjuk apróra vágott mentalevéllel.

10 megjegyzés:

Petra írta...

Uramatyám, ez valami gyönyörűséges! Az ízlelőbimbóim le sem tudják venni a szemüket a képernyőről...:DDD

Moha írta...

Gyönyörűűű! És remek ötlet, hogy mire használhatom a savarin formámat:)

Moha írta...

Nem a vajazás miatt jön ki nehezen? Ha csak kiöblítenénk hideg vízzel előtte, az vajon nem lenne elegendő?

Citromhab írta...

Petra, köszönöm:-)

Moha, a hideg vízen már túl vagyok, nem könnyíti meg, sajnos.
Próbáltam már meleg vízbe mártással is, de akkor meg azonnal megolvad az alja, ami aztán a teteje lesz és nem szép. Egyenlőre ez a késes módszer maradt, ha nehezebben is, de így egyben kijön.

Éva írta...

Csodálatosat alkottál megint! Ez szintén olyan édességekhez tartozik, amit még nem készítettem, csak csodálom és igencsak szeretném egyszer megkóstolni!

Blogkonyha írta...

Csodaszép desszert!! Kár, hogy nincs savarin formám...

Bianka írta...

Fantasztikusan néz ki, nagyon ötletes

családi tűzhely írta...

Legszívesebben bele harapnék:)

Moha írta...

Elkészült nálam is, a tuti módszer a vékonyan kiolajozás!!! Így simán elvált a falától körben, kés nélkül, csak a kezemmel mozgattam meg egy picit.

Citromhab írta...

Igen, láttam, hogy mennyire szép:-))
Az olajozás valóban jobb lehet, mint a vaj, legközelebb én is kipróbálom, köszönöm:-))