2011. január 29.

Töltött dagadó







Hozzávalók

1 dagadó, súlyt nem tudok írni, ezt nem kg-ra, hanem darabra vesszük általában


A töltelékhez
3 db szikkadt zsemle vagy kenyérszelet
tej
4 főtt tojás
15 dkg kenőmájas
1 teáskanál petrezselyemlevél
1 teáskanál majoranna



A húst megmossuk, és vékony pengéjű, hosszú késsel szétválasztjuk a két húsréteget úgy, hogy egy üreges "zsákot" kapjunk. Lehetőleg ne szúrjuk ki sehol a húst, mert sütés közben  a töltelék ki fog folyni.
Az előkészített húst kívülről besózzuk.
A töltelékhez a zsömlét vagy kenyeret apró darabokra tépkedjük és tejjel meglocsoljuk.
A főtt tojást villával összetörjük és a többi hozzávalóval együtt a zsömléhez adva, kézzel összegyúrjuk.
Megtöltjük vele a dagadót és sütőtálba tesszük. Azokat a részeket, ahol esetleg kifolyhat a töltelék, hústűvel összetűzzük.
A sütőtál aljára 150-200 ml vizet öntünk, és fóliával befedve sütjük vagy inkább pároljuk.
A sütés végén a fóliát eltávolítjuk, hogy  megpiruljon a hús felülete.
Csak langyosan lehet szépen szeletelni, de utána újra melegíthető,  illetve hidegen is finom.

3 megjegyzés:

Nelli írta...

A férjem egyik kedvence.A múltkor én gyulai kenőmájassal készítettem.Fontos szerintem is, hogy jó minőségű legyen a májas amit beleteszünk.:-)
Szépek lettek és finomak is gondolom!

autumn írta...

Kérlek nézz be hozzám, van számodra egy meglepetésem!
Üdv,
Kutya és Konyha
Itt találod:
http://kutyaeskonyha.blogspot.com/2011/01/ujabb-dijat-kaptam-de-ezuttal-mas.html

Citromhab írta...

Nelli, nálunk is az egyik kedvenc, ehhez képest mégis elég ritkán készítem, nem is tudom miért.

Autumn, nagyon köszönöm!