2010. december 18.

Mézes puszedli





Azonnal puha, hófehér puszedlik Gesztenye receptje alapján.


Hozzávalók

A tésztához
12,5 dkg vaj
12,5 dkg méz
45 dkg finomliszt
1/2 csomag sütőpor
3 tojás sárgája
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1 narancs reszelt héja
20 dkg porcukor
késhegynyi só
4 evőkanál (10 dkg) tejföl

A mázhoz
3 tojásfehérje
250 g porcukor


A mézet és a vajat felolvasztjuk.
Hozzáadjuk a tojássárgát, a tejfölt, a citrom és narancs reszelt héját, fél citrom levét, a cukrot, végül pedig a lisztet, amiben előzőleg elkevertük a sütőport és a fűszereket, majd összedolgozzuk.
Egy éjszakára folpackba csomagolva a hűtőben pihentetjük.
A tésztát négyfelé vesszük, rudakat sodrunk és 8 egyenlő részre vágjuk.
Mindegyik darabból gombócokat formázunk, kicsit lelapítjuk és sütőpapírral bélelt tepsiben, 170 fokon sütjük.
A mázhoz a tojásfehérjét a porcukorral felverjük, beleforgatjuk a kihűlt puszedliket.
Rácsra rakjuk őket, majd 100 fokos sütőben szárítjuk.

11 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Citromhab!

Ez valami csodás, szebb, mint az enyém!!! :-)))
Nem írtál a mázazásról, kíváncsi vagyok Te hogy csináltad, hogy ilyen szép gömbölyű lett. Nekem egyik másiknak "talpa lett,lehet vastag volt a hab.
Nagyon merész voltál a 250 fokkal,bár ezt sütője válogatja, én nem mertem 160 fok fölé vinni, nehogy megégjen.:-)

Citromhab írta...

Gesztenye, jó, hogy szóltál, annyira a tésztára koncentráltam, hogy a máz kimaradt, de most pótoltam:-))
Különben a mártogatást ugyanúgy csináltam, mint Te, villával forgattam a habba és egy tepsibe olyan rácsot tettem, aminek van egy pici lába, így a fölösleges máz a tepsi aljára lefolyt.
A forró sütős technikától nem kell félni, csak nagyon kell figyelni a tészta állagát és színét, mert ilyenkor fél perc is számíthat.
Különben nagyon-nagyon finom lett, mégegyszer köszi!!

Gesztenye receptjei írta...

Citromhab!

Ez a rácsos megoldás eszembe se jutott, én sütőpapírra tettem, legközelebb így készítem :-))

Praliné Zsuzsi írta...

Eszméletlenül szép!!! Olyan kár, hogy minden szépséget, amit a blogokon látok, nem tudok karácsonyra kipróbálni :)

Citromhab írta...

Erinacea, ezzel pontosan én is így vagyok, rengeteg szuper recept kering a blogokon, de már most biztosan tudom, hogy kifutottam az időből:-))

Névtelen írta...

Tegnap elkészítettem, és nagy jó lett! Köszönöm: Marika

balettbagira írta...

Citromhab!

Ez csodálatos!!!! :)

Nagyon szeretem a mézes puszedlit,de sajnos pár éve kijött a mézallergiám. Lehetne méz nélkül úgy,hogy helyettesítem valamivel? Köszönöm szépen! :)

Citromhab írta...

A mézes puszedlit azért hívják így mert egyik fő alkotóeleme a méz:-) Esetleg helyettesítheted sűrű cukorsziruppal a mézet, elméletileg működnie kell, egy próbát mindenképpen megér.

Unknown írta...

Szija :) Szeretném kérdezni, hogy kb. mennyi ideig kell sütni a puszikat?
köszi: Sziszi

Citromhab írta...

Szia!
15-20 perc alatt szépen megsülnek, de vigyázni kell, mert, mint minden mézet tartalmazó süteménynek, ennek is könnyen megég az alja.

Ági írta...

Szia
Ez annyira csodalatosan gyonyoru, hogy csak na!!
Kellemes unnepeket kivanok!!